My Swedish Attempts

Sunday, March 19, 2006

Trött!

Kanska änvandar jag den titla lite för ofta! Men det är hur jag är. Jag har studerat ungefahr (tyska eller svenska, vet jag inte) 6 timmar idag. Och jag ska studera en eller två mer. Varför är det alltid den nätt innan skolan borjar att jag marker att jag har mycket att gora? Det forstar jag inte. Jag trodde att jag hade tid, mycket tid, en hel vecka. Men jag har jobbat mycket och pratada mycket med David. Jag forstar inte var mina hel vecka semester har gatt! Jag vill inte åka till skolan imorgon eller till jobbet eller till skolan igen. Och imorgon är mina langa dag. 9-11 Skolan. 12:30-4:30 Jobbet. 5:00-8:00 Skolan igen. 9 timmar.

Jag måste lära mig att ha dagen sa har for att nasta ar ska jag har langa dagar ocksa. Jag tror att jag ska ha universitetet pa dagen och svenska pa natten och jobbet nar jag far tid. Jag ska vara stressad da ocksa, men da ska jag vara med david ibland. Om han inte ar i kina eller nagot annat plats som jag inte ar.

Jag vill trana mina svenska ocksa, men nar? Nar har jag tid? Nar har jag energi? Får jag sovar nu? Aven om det ar bara 19:30?

(jag vet att jag har anvant ä å ö ibland och ibland inte. Jag orkar inte att anvandar 6 stuck for varje bokstav)

4 Comments:

  • At March 20, 2006 7:17 AM, Blogger Fahle said…

    Det gör ingenting att du inte använder åäö, jag förstår i alla fall. Sen så får du träna på svenska när du kommer hit. OCh vi kan kanske träna lite svenska när jag åker till USA.

     
  • At March 20, 2006 11:02 AM, Blogger Jaenelle said…

    eller du kan trana lite engelska? ;) Varfor maste jag trana svenska och du behover inte trana engelska? Det ar inte ratt! :(

     
  • At March 20, 2006 2:13 PM, Blogger Fahle said…

    Jag tränar engelska varje dag :-) Så att jag ska kunna prata med dig och dina föräldrar!

     
  • At February 16, 2007 10:32 AM, Blogger tsarkon said…

    Jag är flytande i engelska. Det är jag sedan 2005 eller liknande. Första gången jag lärde mig engelska, så var jag 10 år gammal. Nu är jag snart 24 år och tycker att jag är flytande i engelska, men det finns fortfarande dagar då jag upptäcker nya engelska (amerikanska) ord.

    12 år gick innan jag tyckte att engelska kändes som ett 2:a modersmål. Däremot vet jag inte hur det är för en amerikan att göra tvärtom: lära sig flytande svenska. Vilket är svårare, tro?

    (Notera: jag hittade din blog i en slumpvis sökning på bloggar via Google)

     

Post a Comment

<< Home