My Swedish Attempts

Friday, January 20, 2006

jag är här igen!

Nu är jag tillbaka i USA. Jag vill INTE vara här! Jag saknar Svierge och David och mina vänner där mycket. Jag förstår inte hur jag kan vara hemsjuk till en hem jag har vara besökt för 2 veckor, men jag är. Nu ska jag prova att inte tänka hur mycket jag sakna David och bara tänkar på vad jag kan göra föratt tjäna pengar. Jag behöver mycket, men om jag få den platz i den Masters Programme, behöver jag inte så mycket.

Jag ska också träna min svensk. Jag är inte så bra på den. Om jag prova att skriva lite varje dag, ska jag kanska blir bättre? Jag hoppas!

Jag tror att jag ska börja skicka mina böcker till David. Det kostar inte mycket. 14 SEK per kilo. En bok är ungefär .2 kilo. Om jag skicka 100 böcker ska det kosta 36 dollar. Det är bara 3 SEK för varje bok. Det är mycket, men det är också många böcker. Kanska ska jag istället ge mina mor 150 dollar och hon kan skicka böcker till mig efter jag är i Svierge. Då kan jag köpa en bok hyra innan böckerna kommer. :)

Det finns så mycket att jag måste göra innan jag flytta till Sveirge i sommern. Men inte så mycket att jag ska inte sakna David och allt i Svierge!

2 Comments:

  • At January 20, 2006 7:03 PM, Blogger Hanna-Stina said…

    Min man kommer och hälsar på mig i februari och åker sedan till Sverige igen. Det kanske är en dum idé, men jag tycker att han kan frakta lite saker över Atlanten år dig. Han kommer inte att ha så mycket packning tror jag, i alla fall inte på vägen hem. Han vill ju ta hit saker och lämna dem här.

     
  • At January 21, 2006 3:02 PM, Blogger Jaenelle said…

    Det är mycket snäll, men jag tror att jag har inte så mycket saker. Bara kläder och lite för mina köket. Allt som jag kan göra utan har jag lämna där. Men jag ska tänka lite på dina ide. Min pojke ska komma i sommars och kan frakta mycket för mig. ;) Jag ska också kanska ha en vän här i sommern som kan kanska frakta för mig. Jag tackar dig mycket! Om mina pojke kan frakta lite från svierge till kalifornien på sommern, bara sa och jag kan fraga honom. :)

     

Post a Comment

<< Home