My Swedish Attempts

Monday, December 12, 2005

TV:n och barn

Link

Hur mycket tv behover barn att titta pa? Jag tanker inte sa mycket! Nar jag var barn tittade jag inte sa mycket pa tv:n. Istallet laste jag eller spelade pa dator. Barn behover inte titta pa fem timmar varje dag! Barn behover leka med andra barn och lasa och studera. Sma barn skulle bara titta pa tv:n nar foraldern ar dar eller om det ar en special barn program. Tv:n skulle inte vara en barnflicka! Jag vet att ibland maste foraldren ha lite tid att stada eller nagonting, utan barn mellen foterna... men 5 timmar varje dag? En timma eller tva ar bara fin, men mer ar inte bra. Jag vet att amerikanska barn titta pa mycket mer tv an svenska barn.

I've been trying to comment on news I read each day. It makes me read the news and I think trying to think critically about what I read is good practice. Trying to voice my opinions in Swedish is something I need help with. I find actual news boring. I don't want to write about politics, that's what David is for. I like to write about social issues. Who are we killing, what is society doing, etc. The trials on things like Saddam Husain are boring! I know they're vitally important, but sometimes I want to think about something a bit closer to home. Some issues are just too large for my mind to be able to understand. But things like tv, babysitters, abused and neglected children. Those things I can comment on because I see them in my every day life. I don't see murderers and such each day. I guess I could comment on school as well, but I don't find many articles on that which I understand. And who wants to think about school during the breaks from studying!

2 Comments:

Post a Comment

<< Home